:: Trip Happy pond ::


Trip kali ni x dirancang... kene plak time tengah hari... - lokasi kali ni adalah happy pond... aku masuk kolam ni sebab otw nak ke air terjun je sebenarnya.. Jalan lama ke genting.. Agak lama juga la aku x datang sini.. Asalnya nak tengok je dulu.. ngam2 joran dalam kreta layan terus la..



Setelah buat bayaran memancing di pondok pendaftaran.. aku start memilih port.. time ni cuma ada 3 orang pemancing saja yang tengah kusyuk casting.. maklumla.. jam 12.30 tengahari.. Aku plak malas nak casting.. main pelampung je la.. yang bestnya anak lampam da xder.. baru cuci kolam katanya... 



Cangkuk je udang aku baling la berhampiran kincir air.. sebelah sangkar ikan... duk layan air tin... sambil2 tunggu pelampung ditarik.. duk sembang2.. pandang pelampung da hilang.. 


Apa lagi cepat2 la sentap.. tarik punya tarik.. naik le siakap seko.. berat ngam2 2 kg.. terus timbang tu.. nak masuk jack port x dapat le.. yang paling ringan time tu 2.5 lebih.. huhu.. 


Apa pun layan la lagi nak abiskan 3 jam.. lama jugak la tunggu.. kebetulan plak ujan renyai.. tapi kejap je la.. brenti je ujan plampung aku tengelam lagi... kira ok la.. xder la bangau...


Dalam x sedar ...Dah cukup 3 jam.. aku pun kuar le... dapat jugak siakap 2 ekor.. da nampak da seko jadi siakap 3 rasa.. yang seko lagi aku jual.. 

Lepas kemas semua kami terus p air terjun...bestt woooo.. air sejuk.. 

Area batang kali ni memang banyak port2 memancing… selain kolam Happy pon ada kolam D’kali, kolam Heritage,  kolam  danau rimba, kolam air masin batu 30 ... cumanak kena rajin cari la…

Note :  jauh xpe .. janji x bangau..kos pun kene ambik kira juga :p

No comments: