:: Memancing Di Bestari Jaya ::

Julai 2014 - Kali ni aku bersama bro mus try 1 port yang hangat diperkatakan beberapa kaki pancing..... Tempat di kawasan fruit valley, Bestari Jaya. Kami bertolak dari K.L kurang-kurang pukul 2 petang. Hampir 2 jam perjalanan kami sampai la tempat yang dituju.
Kali ni kami membawa udang akuarium, sawit, cacing & sedikit udang busuk. sebagai umpan... Maklum la tak pernah try sungai ni.. cuba je la mana yang boleh.. Kat sini ada jugak la kaki pancing lain yang turun hari ni..

Lepak punya lepak, da pukul 5 lebih.. sambil2 tu.. semua peralatan dah siap.. Semua umpan yang dibawa kami cuba.. Sambil tungu pancing ditarik kami pun siapkan khemah n cari kayu untuk buat unggun api... maklumla nak tarik pancing ikan belum mengena.. tarik la mana patut..

Ngam-ngam time pasang khemah pancing aku ditarik.. tapi agak slow.. nak tak nak.. aku  angkat jugak la.. pancing ni aku letak cacing.. sampai je kat muka air.. nampak la hasil pertama hari ni.. Udang galah... fuhhh lega.. da nampak hasil... xlama lepas tu .. pancing aku ditarik lagi... kali ni ikan talapia.. apa lagi.. terus operate la.. lauk tu... hahahha..


                                           

Makan Time...
Tungu punya tungu hari da gelap.. pancing langsung x ditarik penghuni yang bagak sikit.. cuma kecik2 aja..,... duk sembang2.. pancing bro mus disentap.. kali ni agak kuat... lama jugak la bertarung.. akhirnya nampak la empunya diri... Keli... besar jugak keli sini.. berat agak2 dlm 3kg ++ la....




Bersama biawak...kakakak

 Time malam pulak.. lampam jawa je la yang banyak naik.. banyak jugak la hasil malam ni yang kene operate jadi lauk....Tunggu yang bagak2 sikit xada.. layan je la apa yang ada...




 Sedar x sedar da pagi.. maklum la.. syok sangat tidur dalam khemah.. huhu.. macam zaman skolah je rasa.. da lama x berkhemah.. excited lebih tu..... kul 9 pagi kami pun gerak balik ke k.l.. rasa nak layan lagi.. tapi penat sangat.. x larat.. next project je la...

Lampam je lebih...


 Hasil yang berjaya dinaikkan.. udang galah,lampam, jelawat, keli,selat & Baung.... 
next project : repeat sini lagi...


note : umpan masih x kene...kene cuba resepi lain..lampam pun lampam la.. janji ada hasil...
Post a Comment

:: Video ::

Loading...