:: Kolam Jalan Reko ::

kali ni komplot bersama mr syed. Asal2 plan nak pukat udang & ketam kat morib, Keadaan x mengizinkan, terpaksa la tukar plan. duk sembang-sembang , syed plak buat kuar cite ada dengar pasal kolam kat kajang.
Apa lagi, gamble je la....


Kolam ni xder la jauh sangat, dari econsave kajang tu dalam 3 km camtu je la kalau x silap.. betul2 sebelah shell. Tepi jalan plak tu.. xder la kami nak kene mencari sangat, Bayar pun baru rm 45 untuk 3 jam.


Kat sini ada 2 kolam, 1 ikan air tawar, 1 air masin, umpan cuma leh guna udang je, kalau ikan boleh.. tp ikan potong je la...

Lepas baling je , lepak la.. kerusi yg disediakan pun best.. (tu maknanya main bottom @ dasar la.. hahahah).

naik la seko ikan kaci sambil-sambil duk sembang ngan si syed ni..yang bestnya ikan mcm da berpakat..lepas tarik pancing aku.. pancing syed plak dia tarik.. kalau bola kira fight la.. 

lepas sejam kami start casting plak... dalam 5 kali baling kot.. tali kene tarik lagi.. apa lagi sembat aje la.. kuat jugak la ikan ni melawan... sampai je kat muka air da nampak kelibat... kaci lagi.... bottom n casting naik kaci. tapi kaci kat sini size agak besar la.. siakap dia cuma 500g ke 2 kg je la....

1 jam last, naik la siakap .. berat agak x sampai 1kg..  kira puas ati jugak la 1st time datang sini dapat bawak balik 3 eko sorang....
Post a Comment

:: Video ::

Loading...